maanantai 28. marraskuuta 2011

Nyan Cat


Valtterilla on pien vieras. Se vei paitsi sydämeni, niin myös järkeni: etsiskelen tässä omaa asuntoa. Muuten minulla ei olisi mitään kiirettä, mutta kun isä ei pidä kissoista… Niin, että kai sekin lasketaan syyksi itsenäistyä?

Vietin viikonlopun Valtterilla. Ei siitä paljoa kerrottavaa ole: silittelin, sylittelin ja revitin käteni kissanpennulla. Välissä katsottiin muumeja ja sitten yritettiin nukkua, kissan vastustuksesta huolimatta.

Aamulla heräsin siihen, että halailin mustasukkaisena Valtteria. Olin nähnyt unta jostain kamalasta, tärkeilevästä heitukasta: Valtterin vaimosta. En sietänyt muijaa edes unessa: kaiken muun lisäksi se dissasi Samuli Putroa! Höh.






Sen jälkeen kun tulin Valtterilta kotiin, olen vain lueskellut blogeja ja blogittamisesta kertovia sivuja. Sillä tavalla löysin bloggaajat.com:in ja sieltä artikkelin: 10 hyvää syytä epäillä, että blogisi on liian, tylsä. Täytin kriteereistä aika monta, joista esimerkkinä se, että äitini pitää blogistani ja kirjoitan sitä kuin päiväkirjaa. Ouch! Mikä ihme sitten tekee blogista mielenkiintoisen? En ymmärrä sitä. Voi olla, että nettilokien maailma on minulle vielä liian tuntematon tai ehkä käsitykseni hyvästä blogista on vain yksinkertaisesti jäänyt päivittämättä. Mene ja tiedä. Bloggaajat.comin mukaan minä kuitenkin pidän, ihan vääränlaisista (vanhanaikaisista) blogeista. Nykyään kulutus on osa katukuvaa, kulttuuria ja arvomaailmaa. Kaikki rakentuu sen varaan. Muoti on suurta huutoa ja sillä on aina seuraajia, olipa kyse lehdestä tai nettiblogista. Jos olisin edes joskus ollut kiinnostunut Demistä ja Suosikista, Cosmopolitanista tai Gloriasta, minun olisi ehkä helpompi ymmärtää tyyli-blogien lukijamäärää.  Tuskin pelkkä yhteiskuva Gina tricotin t-paidasta ja H&M:n uudesta huulikiillosta kuitenkaan saa aikaan 500 fanin joukkovaelluksen? Tai mistä sitä tietää, ennen kuin koettaa!
Minun tarkoitukseni ei suinkaan ollut mitenkään halveerata tai arvostella muotiblogeja, kunhan tuli tässä taas jotain joristua. Lisäksi ajattelin koettaa sitä muiden hyväksi havaitsemaa päivitystapaa: painotus kuvilla, ei asialla. Menikö tämä sellaisesta? Hyvä. Kiitos. - Malla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti