keskiviikko 12. lokakuuta 2011

Ruumis ja reklamaatio


Mietin tuossa kuluttajansuojalakia. Minulla on paha olo ja aloin ajatella, että olisi vain reilua, jos virheellisen tuotteen vaihto- ja palautusoikeus koskisi myös ruumista ja ruumiinosia. (Siinä tapauksessa voisin vaatia vähintäänkin haimani korjausta.) Sääli, ettei sellaisen menettelyn puolesta ole todisteita… Vaikka toisaalta, voihan todisteiden puutettakin analysoida monella tavalla!

Ehkä Jumala onkin lukenut lakitietonsa ja juuri siitä syystä korvauksen saaneita ei ole olemassa. Vauvat eivät tiedä 14 päivän palautusoikeudesta ja siinä vaiheessa, kun siitä alkaa jotain ymmärtää, ei takuuajasta ole enää jälkeäkään.

Jos takuu kuitenkin olisi voimassa ja ihminen sairastuisi sen aikana, niin kiinnostaisipa tietää missä tapauksessa sairaus määriteltäisiin valmistusvirheeksi eikä elintavoista johtuvaksi kulumiseksi.

Lisäksi kun kuluttajansuojalain tarkoitus on suojata KULUTTAJAA, niin kuka on se kuluttaja (minä vai vanhemmat) ja millä hän maksaa? Jos muistaisin maksaneeni elimistöstäni, olisi ihan oikeutettua vaatia siltä täyttä toimivuutta. Muussa tapauksessa laatuvaatimuksilla ei ole oikein perustetta. Lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa ja jne.

Pelasipa oletettu Jumala, myyjä tai mikä tahansa, mainituista millä tahansa, niin tuloksena tuskin olisi asiakaspalvelua. Näin ollen minun oli turha alkaa rustata reklamaatiota, kun saatoin senkin ajan kirjoittaa jotain muuta funktiotonta.

Tai olihan tällä kirjoituksella tarkoitus, nimittäin blogi-päivitys.


- Malla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti